Strict Standards: Declaration of VinenoModel::getList() should be compatible with Rmg_Model::getList($page = 0, $limit = 0, $sort = Array, $cols = Array, $fetchType = 'all', $getNumRows = true) in /home/bsgold/public_html/application/_models/VinenoModel.php on line 3
Ползи за здравето от консумацията на вино - Феста Винарна

 Докато вашите вманиачени по здравето приятели харчат стотици долари за странни, чудотворни, плодови сокове, вие можете да седнете и да се отпуснете. Както се случва понякога, вашият навик да пиете червено вино е, може би, ключът към запазване на младостта ви за по-дълго време. 

Благотворното влияние на червеното вино върху здравето е по-голямо отколкото вероятно сте си мислили. Освен че имат антиоксиданти, ферментиралите храни са също така полезни за храносмилането, а самият алкохол оказва някои изненадващи ефекти върху здравето при дългосрочна и умерена употреба. Открийте какви положителни ефекти оказва консумацията на червено вино и какво количество трябва да пиете, за да живеете добре.

 

Говорете с лекар

 

  1. Помнете, психиката на всеки човек е различна. Говорете с вашия личен лекар, преди да предприемете прибързани действия.

 

  1. Ползите за здравето от пиенето на червено вино

 

  1. Червеното вино има повече антиоксиданти от сока на палмовото дърво Акай

 

  1. Червеното вино е богато на полифеноли, включително проантоцианидин – мощен антиоксидант. Всъщност някои червени вина имат повече антиоксиданти от обикновения гроздов сок, суровите боровинки и дори от чудотворните плодове като акай. В категорията плодови сокове, плътното червено  вино дори побеждава и сокът от нар.

 

Как се измерват антиоксидантите?

Богатите на антиоксиданти храни традиционно се измерват чрез метода за измерване на капацитета на абсорбция по отношение на кислородните радикали. Всяка една храна има различна способност да абсорбира свободните радикали в контролирана среда. Резултатите от измерванията варират от 50 за морковите до 5200 за една чаена лъжица канела.

 

Червеното вино сравнено с храните богати на антиоксиданти 

  1. Средно сладки шоколадови пръчици – 9000 (1/4 чаша)
  2. Червено вино с голяма плътност – 7700 (6 унции от 1 чаша)
  3. Боровинки – 6500 (1 чаша)
  4. Канела – 5200 (1 чаена лъжица)
  5. Сок от акай – 3030 (6 унции от 1 чаша)
  6. Домати, преминали през термична обработка – 1350
  7. (1 чаша)

 

Защо точно антиоксиданти?

Свободните радикали причиняват разрушаване на клетките в човешкото тяло, а антиоксидантите ги спират. Последните проучвания показват, че антиоксидантите намаляват риска от някои заболявания като рак и сърдечносъдови заболявания.

Преработените при производството на вино отпадъци, се използват при производството на  козметични продукти за грижа за кожата.

 

Кои вина съдържат най-много антиоксиданти?

 Вината с най-високо съдържание на антиоксиданти са тъмночервените вина. Тъй като антиоксидантите се съдържат в семките и люспите на гроздовите зърна, а се образуват и  при контакта с дъбовата бъчва, вие ще откриете, че плътните червени вина, които са отлежавали в дъбови бъчви, имат най-високи антиоксидантни свойства.

 

  1. Ако не можете да виждате през червеното вино, значи то съдържа много полифеноли.

 

  1. Вижте списъка на червените вина с висока плътност.

 

  1. Какво количество вино е твърде голямо?

 

Положителното влияние на червеното вино може лесно да противодейства на негативните ефекти от употребата на алкохол. Така, че какво количество червено вино е твърде голямо? Според препоръките за здравословно хранене за американци (Dietary Guidelines for Americans): “Алкохол трябва да се консумира в умерени количества. Не се препоръчва по-честата употреба на алкохол с цел потенциалното постигане на здравословен ефект.”

 

Определение за умерена консумация на вино

две чаши дневно за мъжете

една чаша дневно за жените

 

Основните проблеми, които организацията посочва е, че чистият алкохол е с високо съдържание на калории (почти толкова, колкото мазнините). Висококалоричните храни са един от основните проблеми в диетата на американците. Ако пиете вино, е важно да знаете, че то не е без калории. 

 

Ползи за здравето от консумацията на ферментирали храни 

Ферментиралите храни от дълго време се свързват с доброто храносмилане. Пробиотиците и микробите във ферментиралите храни съдържат млечна киселина, която подхранва добрите бактерии в стомашно-чревния тракт. След като преминат през ферментация, някои червени вина съдържат повече млечна киселина, което прави вкусът на виното по-нетръпчив. Ето някои често срещани ферментирали храни.

  1. кисело мляко
  2. кисело зеле
  3. хлебна мая 
  4. темпе и соев сос
  5. бира, сайдер, вино и саке

 

Предимства на умерената употреба на алкохол 

През годините са правени няколко дългосрочни изследвания, сравняващи хората, употребяващи алкохол, с въздържателите.  Правени са и изследвания, сравняващи консуматорите на вино с консуматорите на спиртни напитки и бира. Ето някои от по-интересните констатации: 

  1. Консуматорите на вино имат 34% по-ниска смъртност от консуматорите на спиртни напитки и бира. (2)
  2. Умерените консуматори имат 30% по-малък риск от развиването на диабет тип 2 от въздържателите. (3)
  3. Мозъчните функции отслабват по-бавно при умерените консуматори, отколкото при въздържателите. (4)

 

обратно към всички статии във Винено образование